BeterLevenPraktijk
Time for other ways

BeterLevenPraktijk
Rust in je hoofd

Hoe gaat een behandeling in zijn werk?

APS Micro-Electro Therapie wordt gegeven met behulp van het medisch goedgekeurd APS-apparaat. Door middel van electroden wordt het APS-signaal vanuit het apparaat overgebracht op het lichaam. Dit APS-signaal is pijnloos, comfortabel en geheel veilig voor het lichaam.
Een behandeling met  APS Micro-Electro Therapie is een behandeling die geen pijn doet en waar je bijna niets van voelt, er wordt hooguit een lichte kriebel of tinteling ervaren. Het is wel mogelijk dat na de behandeling de klacht tijdelijk wat toeneemt omdat er afvalstoffen vrij komen.

Voordat we met de eerste behandeling starten, vindt er een intake-gesprek plaats aan de hand van het ingevulde intakeformulier.  Dit om een duidelijk beeld van de klacht te krijgen. Op basis daarvan wordt er een persoonlijk behandelplan opgesteld en kan meteen de eerste behandeling plaatsvinden.

In de meeste situaties kun je de behandeling met APS Micro-Electro Therapie gewoon zittend op een stoel ondergaan. Laat je lichamelijke conditie of de aard van de klacht dat niet toe dan kan de behandeling ook liggend gegeven worden. In bijna alle gevallen kun je je kleding gewoon aanhouden of alleen opstropen, afhankelijk van de locatie van de klacht. De behandeling kan op de volgende manieren, of eventueel in combinatie, worden toegepast:

Met gel-electroden

Bij deze behandeling worden er afhankelijk van de aard van de klacht 2 of 4 gel-electroden op het lichaam geplakt zodat het signaal door de getraumatiseerde plek gevoerd wordt. Zo wordt er lokaal extra aandacht gevestigd op herstel.

Waterbehandeling

Hierbij wordt het signaal via water overgebracht waardoor een hand of voet in zijn geheel kan worden behandeld. Dit werkt goed bijvoorbeeld bij reuma, artritis of andere pijnklachten in handen of voeten.

Met de applicator

Ik gebruik 3 verschillende applicators afhankelijk van het beoogde doel. De grootste kan effectief zijn bij bredere pijnzones waarbij niet duidelijk is waar de pijn precies vandaan komt. Rond de pijnplek wordt contact-gel aangebracht en de behandeling vindt plaats door de applicator hierover te bewegen waardoor bepaald kan worden welk gebied de meeste weerstand geeft. De middelgrote applicator wordt veelal gebruikt voor triggerpoint behandelingen. De allerkleinste voornamelijk bij littekenbehandeling.

Oorclips

Deze worden bij fysieke en mentale klachten gebruikt waaronder hoofdpijnklachten zoals migraine, aangezichtspijn, angst, burn-out en stress klachten, etc. Deze  APS Micro-Electro Therapie behandeling vindt vaak plaats in combinatie met de MatriX-methode (zie hoofdmenu BeterLevenPraktijk). Hiervoor geldt een aangepast tarief. Vraag naar de voorwaarden.